Saturday, November 27, 2010

Kecantikan


source :  raqynrafiqin

Menghapuskan Urat Timbul di Kaki Waktu Mengandung
Campurkan sebuku ragi, sedikit air limau nipis dan air sehingga sebati. Sapukan pada urat yg timbul pada setiap malam. Apabila tidur letak kaki di atas bantal supaya kaki lebih tinggi sedikit.

Senggugut
Amalkan petua ini tiga hari berturut-turut. Ambil 7 biji limau nipis dicampur dgn segenggam beras lalu diembunkan semalaman. Minum air tersebut pada sebelah pagi sebelum bersarapan.

Menghilangkan Jeragat
Cuci muka sehingga bersih. Ambil sedikit telur putih, campur dengan sedikit air perahan lemon. Sapukan ke seluruh wajah dan biar semalaman. Kalau tak tahan, 15 minit pon dah memadai. Cuci muka dengan air suam. Kemudian cuci dgn facial wash dan bilas dgn air sejuk dari peti sejuk.

Mengempiskan Perut
Campur minyak kayu putih, kapur sirih dan air perahan limau nipis. Gaul sebati dan sapu di perut. Balut dengan kain/girdle/bekung.

Menghilangkan Hitam di Ketiak
Campur air perahan limau nipis dengan kapur hingga sebati. Sapu pada ketiak sebelum mandi. Biar ia kering, kemudian bersihkan.

Membuang Toksid Dalam Badan
Cara paling senang, mudah dan jimat. Perah sebiji limau nipis ke dalam satu gelas air suam. Minum setiap pagi sebelum sarapan diikuti segelas besar air putih pada setiap jam berikutnya.

Melangsing Badan 1
Perah sebiji limau nipis atau setengah biji lemon ke dalam satu gelas air suam. Minum sebelum tidur. Boleh jugak diminum selepas makan tengah hari dan makan malam.

Melangsingkan badan 2
Melangsingkan badan,cara paling mudah dan murah ialah:
1-Dua biji lobak merah dipotong
2-Sebiji mentimun segar,
3-Sebiji limau nipis,
Kemudian ketiga-tiga bahan ini dikisar dan diperah airnya untuk diminum.Amalkan dua kali sehari setiap pagi dan malam. Insyaallah badan yang gedempol akan beransur langsing dan menarik.


Tubuh Harum & Segar
Cincang halus-halus kulit buah oren. Celur di dalam secawan air panas yang telah mendidih. Biar hingga menjadi kuning dan berminyak. Sapukan air limau tersebut ke seluruh badan setiap kali selepas mandi. Insya'allah tubuh anda akan berasa sungguh harum dan segar.

Merdukan Suara
Merdukan suara dengan air suam yang diperahkan limau nipis. campurkan gula batu dan biarkan semalaman. Keesokkannya, sebelum gosok gigi atau berkumur dan minum air itu. "



No comments:

Post a Comment