Saturday, March 23, 2013

Canapes


Roti sandwich adalah lebih beberapa keping.  Tak tahu nak buat apa.  Tiba2 aku teringat akan satu wedding reception yang aku organize masa kerja di hotel dulu.  Antara menu yang diminta adalah Canapes.  Cute aje aku tengok yang Chef kami buat masa tu. Mulalah rasa nak buat canapes.

Nak buat Canapes ni memanglah nampak simple aje tapi bahan yang nak guna sikit-sikit tu lah yang renyah.  Yang ni aku hanya gunakan apa yang ada aje, ikut tekak aku je pun.  Bahan dan penyediaan pun main tangkap muat jugak.  




Selalunya dasarnya digunakan roti panggang, timun, kepingan keju, biskut cracker bulat, avocado dll.    Ikut creativiti masing-masing. Buat pun kecil-kecil aje, untuk sekali ngap aje.

Untuk paste selalunya digunakan butter, kentang lecek yang telah diperisakan, cream cheese atau apa saje yang disukai.  



Untuk ini, bahan yang aku gunakan adalah roti, butter, cheese slice, baby tomato, daun pudina, inti sandwich tuna dan toothpick.





No comments:

Post a Comment