Monday, February 7, 2011

4D 3N di Kedah

Aku dgn Yong ikut Sharifah balik bercuti di kampungnya di Baling, Kedah.  
Terimakasih bebanyak pada seluruh ahli keluarga Sharifah. Sungguh ler mesra alammmm.


Bab makan sampai tak hengat.  Mak Sharifah memang rajin memasak.
3 hari di sana, aku rasa setiap inci perut aku ni memang dah tak ada ruang langsung.  
Masuk hari yang ke 3, aku rasa macam nak kena beli baju baru size +.


Tasik Raban


Tasik Raban







Si Pah dengan hati yang suci, tulus-mulus belikan nasi untuk dibagi makan pada kucing-kucing terbiar di Tasik Raban tu.


Si Pah + Yong tengah sabar menunggu ane tu buat tosei dan apam untuk breakfast kami.



Laksa Teluk Kechai, simple sesangat.  Tak macam laksa yang biasa kita makan yang banyak sampah-sarap di dalamnya. Kalau nak telur rebus, kena bayar lain.
Tapi, laksanya teramatlah banyak sikit sangat.  Atau mata aku ke yang tak betul.
Tak boleh jadi ni, aku order lagi 1 pinggan share 3 orang.  
Mulanya nak makan di sini. Tp punyalah penuh sampai laksa pun dah habis.  So, kami makan lah laksa di kedai sebelah.  Home-made laksa beras.
Masa makan laksa pun, Yong teringat kat Mak Mah di KL. Hehehe.

Sawah padi terbentang luas semasa dalam perjalanan ke Tanjung Dawai.


Kami dlm perjalanan ke Betong.

Bangunan Imigresen


Semasa di Pekan Rabu. 


Semasa memborong ikan masin di Tanjung Dawai, 
kami sampai terlupa yang kami ni naik kereta bukannya naik lori. 
Dah pening kepala plak mana nak sumbat barang-barang tu.



Adik Sharifah belanja kami makan ikan bakar di Tanjung Dawai.







Si Pah + Yong tengah sibuk memetik buah epal..eik buah ciku.

No comments:

Post a Comment