Tuesday, January 20, 2015

Mee Goreng Hasan kat Tengkera Melaka





Ni satu lagi tempat makan yang best dan meletops kat Melaka.

Mee Goreng Hasan @ Mee Bodo....kami panggil mee bodo sebab bahannya hanya mee, tauge, timun dan sambal aje.  Boleh tambah telur mata kerbau tapi kena beratur tunggu digoreng.  

Selain mee goreng adalah jugak Nasi Lemak Kukus.  Nasi Lemak dia memang best.  Rasa lemak, wangi dan berderai.  Selalu jugak aku bawa balik KL belanja staf dan member-member.  Sampai malam pun tak basi.   Serius cakap ada orang pack bawa balik New Zealand pun tak basi.



Kedai makan ni untuk breakfast aje.  Datanglah seawal 7.30 pagi. Tapi kalau datang lewat sikit dalam 10.30 pagi tu dah agak lengang sikit...dah nak habis.  Kalau nasib tak baik, dah habis.

Selalu jugaklah aku drive sorang balik Melaka lepas subuh semata-mata dah teringin sangat nak makan mee goreng ni.  Lepas makan terus balik KL dan masuk kerja.  

Konsep makan kat sini ....lepas makan terus chow....tak de nak lepak-lepak atau sembang-sembang ye.  Kesian, ramai orang tunggu giliran nak makan.




Baru-baru ni aku balik Melaka 3 hari......dan ketiga-tiga hari tu memang aku breafast kat sini.  Tak 'dan' nak breakfast kat rumah.  Terimakasih lah kat kawan aku Ella belanja kami makan tiap-tiap hari kat sini hari tu.




1 comment: