Friday, August 10, 2018

Cara Mengesan Kehadiran Jin Dalam Badan


Apa itu jin? Jin menurut bahasa Arab berasal dari kata ijtinan, yang membawa maksud sesuatu “tersembunyi” atau “tidak terlihat”. Dalam Islam dan mitologi Arab pra-Islam, jin adalah salah satu bangsa mahkluk yang tidak terlihat dan diciptakan dari api. 

Ia dinamakan sebagai jin, kerana ia tersembunyi wujudnya dari pandangan mata manusia. Itulah sebabnya jin dalam wujud aslinya tidak dapat dilihat oleh mata kasar manusia. Kalau adapun manusia yang dapat melihat jin, maka jin yang dilihatnya itu adalah jin yang sedang menjelma dalam wujud makhluk yang dapat dilihat mata manusia biasa. 

Tanpa kita sedari, jin dapat masuk ke dalam tubuh manusia dan menetap di dalamnya. Mereka mengalir bersama aliran darah atau tinggal di kuku manusia yang panjang dan kotor. Biasanya jin akan merasuki manusia yang imannya lemah. Justeru itu, bagaimanakah caranya untuk mengesan kehadiran jin dalm tubuh badan kita? 

Sebenarnya, terdapat beberapa kaedah yang boleh dilakukan untuk mengesan adakah dalam badan kita benar-benar ada gangguan jin, ataupun sebaliknya. Jadi, dalam artikel kali ini, kisahseram.com akan kongsikan dengan anda kaedahnya. Dalam menjayakan kaedah ini, ada tiga langkah yang perlu dilakukan.

Langkah-langkah tersebut dinyatakan di bawah. Langkah 1: Mendengar Bacaan Ruqyah Di bawah ini ada disertakan video bacaan ruqyah yang telah dikongsikan oleh CahayaIslam.net.
Apa yang anda kena buat dengan video di bawah? Mudah saja caranya. Anda hanya perlu mainkan bacaan ayat ruqyah di bawah. Kemudian anda dengarlah sehingga habis. Pastikan anda dengar bacaan tersebut dengan menggunakan earphone dan bacaan yang kuat. 

Langkah 2: Dengar Bacaan Ruqyah Dengan Teliti Pejamkan mata anda dan dengar dengan teliti bacaan ruqyah tersebut. Tapi pastikan anda jangan ikut bacaan ayat-ayat ruqyah ini baik di mulut ataupun di dalam hati. 

Langkah 3: Perhatikan Tindakbalas Yang Berlaku Selepas anda selesai mendengar bacaan ruqyah, cuba perhatikan sebarang tindakbalas yang berlaku pada diri anda. 

Jika anda mengalami gejala-gejala seperti di bawah, pastikan anda terus berjumpa dengan mana-mana perawat Islam untuk mendapatkan rawatan yang sepatutnya. 

Antara gejala tersebut adalah: 
Batuk Berpeluh-peluh 
Terasa nak muntah 
Jantung berdegup dengan laju 
Berdebar-debar 
Terasa benda bergerak di bawah kulit 
Sendawa 
Mengantuk 
Pening kepala 
Menguap 

Jika anda mengalami gejala-gejala di atas, ini menunjukkan bahawa memang ada makhluk dari kalangan jin yang tinggal di dalam badan anda.  Maka di sini, kisahseram.com menasihatkan anda agar segera mendapatkan rawatan.  Bimbang jika dibiarkan, ianya akan menjadi lebih sukar untuk dirawat.



Artikel Penuh: http://www.kisahseram.com/cara-mengesan-kehadiran-jin-dalam-badan.html
© kisahseram.com





No comments:

Post a Comment