Thursday, March 8, 2012

Banjir di Hulu Langat 7/3/2012

Lepas habis kerja malam tadi, aku terus balik rumah.  Tiba di Batu 14 Hulu Langat lebih kurang pukul 12.00 malam, pihak polis tidak benarkan aku dan pemandu-pemandu yang lain melalui jalan di situ sebab keadaan banjir yang sangat teruk dan merbahaya. 

Terpaksalah pusing balik sambil otak berfikir samada nak tidur dalam kereta atau ke mana pula haluan yang boleh aku tuju tengah-tengah malam ni.  Aku call kawan aku Yong tapi tak berjawab.  Mungkin dah tidur.  Dah tak ada cara lain lagi, aku call boss aku minta izin untuk over-night di office aje malam ni.  Nasib baik dia benarkan.  On the way semula ke office aku di Bukit Antarabangsa, Yong call dan aku ceritakan apa yang berlaku.  Dia masih dalam perjalanan dari Banting lagi dan dia suruh aku terus pergi rumah dia. 

Sebenarnya aku masih tak dapat bayangkan bagaimana teruknya banjir tu.  Lagi pun ini baru pertama kali aku berdepan dengan hal-hal banjir ni.  Ini baru tak dapat jalan.  Kalau melibatkan harta-benda aku ....Ya Allah, tak dapat aku membayangkannya.  Kuat ke aku berdepan dengan perkara macam tu?  Nauzubillah....

Harap-harap hari ni tak hujan lagi walaupun cuaca masih mendung lagi hari ni.

Kesian pada semua mangsa-mangsa banjir.  Bencana yang tak siapa dapat jangkakan.  Disini ada beberapa foto berkaitan banjir semalam.



Foto ehsan blog HORAS

Foto ehsan PDRM Kajang

No comments:

Post a Comment